Pages

Jumaat, 23 September 2011

Ceritera ConvEx '11 part 2

Ekspo konvokesyen masih lagi berlangsung. Di tapak konvo, sementara berehat di khemah urusetia jari-jemari ini ligat menekan papan kekunci laptop lenovo kepunyaanku, menaip secalit pengalaman dan kisah bersama ConvEx '11. 
Aku ingat lagi, saat aku ditawarkan menjadi ketua jabatan bagi jabatan Teknikal dan Fizikal (TDF) yang merupakan tunggak dan tulang belakang Ekspo Konvokesyen setiap tahun. Aku tak nafikan aku agak teruja tetapi jauh di sudut hati, aku merasakan layakkah aku memegang jawatan penting ini.... Mungkin sudah rezeki, walaupun aku tidak pernah meminta dan melobi jawatan ni, ia datang sendiri. Jika diikut rasa hati, siapalah sanggup mengorbankan cuti, bekerja selama hampir sebulan di USM, dengan elaun harian hanya sebanyak RM15.00. Hasrat ingin menimba pengalaman, mencari teman dan menambah taulan, kugagahkan semnagat, tawaran ini kuterima.
Tahun ini tahun ketiga aku bersama ConvEx dan merupakan tahun yang paling banyak aku bekerja untuk Ekspo Konvokesyen. Walaupun hanya seorang sahaja ahli TDF yang masih lagi bersemangat, aku bersyukur dapat bertugas bersama-sama Ijat, Ucop dan Ayu yang merupakan tunggak utama dalam TDF. Bekerja dengan teman-teman baru, aku selaku ketua jabatan cuba untuk memberikan yang terbaik untuk anak-anak buah aku. Gerak kerja ConvEx dilaksanakan dalam tiga fasa dan TDF hanya terlibat dalam fasa kedua dan ketiga.
Fasa kedua bermula pada 2 Ogos 2011, yang merupakan hari kedua kami berpuasa. Seingat aku, aku agak pendiam sewaktu hari pertama di pejabat, dengan hanya beberapa kenalan, segalanya tidak menjadi masalah. Antara yang terawal aku tegur, Azuan, Faris dan Safwan daripada jabatan Koridor Niaga. Kebetulan duduk sebelah aku masa meeting. 
Untuk hari pertama, aku sekadar membuat persiapan asas, fotostat borang tempahan, siapkan senarai yang boleh ditempah, perancangan gerak kerja dan kertas kereja. semuanya selesai dalam hari pertama. Terima kasih Mastura Messy yang banyak membantu.
Aku rasa sangat beruntung, punya setiausaha yang rajin, Ayu namanya. Cakap je apa perlu dibuat, semuanya selesai, taklah aku rasa keseorangan. Mengikut hieraki, aku sebagai ketua jabatan, Ijat timbalan, Ayu setiusaha 1, dan Ucop sebagai setiausaha 2.
Sepanjang fasa 2 berlangsung, aku agak rapat dengan Jabatan Koridor Niaga. Chad, Hanif, Hazuan, Aiman, Safwan, Faris, Chaleeda ngan Tana. Sumenye 'happy-go-lucky' dan senang aku nak beruurusan. senang citer, seronok la lepak sekali. Paling best, buka sekali ngan KN kat pantai QueensBay. makanan ringan je.. ringkas tapi best. 
Malam-malam terakhir di USM sebelum fasa 2 berakhir, aku, syafiq, salam, syamil, syakir, sarah, mas, izat, dan ada lg 2 orang yang aku telupa, kami ronda-ronda sekitar Pulau Pinang. Mulanya ke Georgetown, bergambar di sana, ke Queensbay dan terus bersahur di Kapitan. Program penuh sepanjang malam. Yang kelakar, masa bergambar di Queensbay, mujur ada syakir sebagai fotografer, kami dapat buat gambar yang cantik ni..
Credits to Syakir dan Sarah.
Nampak macam huruf 'C' tu tak berapa jelas. haha. Rasa macam orang giler je nak buat gambar ni. Penggerai tepi jalan tu macam nak tergelak tengok kami buat macam ni. hayun-hayun tangan dalam 30 saat. tengok gambar ni, aku tergelak sorang-sorang. Nampak macam gila, tapi aku puas. dalam lima kali cubaan, gambar ats ni la yang paling cantik. Fasa 2 ConvEx berakhir 23 Ogos 2011 dan kami semua pulang kekampung bercuti sempena Hari Raya. Nantikan ceritera ConvEx '11 dalam entry akan datang.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...