Pages

Khamis, 15 September 2011

Ceritera ConvEx '11 part 1

Assalamualaikum...
Coretan dalam kesibukan. Sudah lama tak meng-update blog ni. Sedikit masa terluang aku gunakan sepenuhnya meriwayat kisah suka dan duka dalam menyediakan Ekspo Konvokesyen Universiti Sains Malaysia kali ke-44 pada tahun 2011. Tahun ini tahun ketiga aku menjadi sebahagian daripada Jawatankuasa yang menyelaraskan Ekspo Konvokesyen.
Mengimbau kembali kisah lalu, pada tahun pertama aku berusaha untuk menjadi penyelaras Ekspo Konvokesyen. Masih lagi kuingat, aku, Salam, Jupa, Jali dan Naz@Wak Jono meneyertai temuduga terbuka ConvEx di Dewan Utama Desasiswa (DUD). Seingat aku, aku memohon untuk menyertai portfolio Persembahan dan Kebudayaan (P&K). Dalam sesi temuduga, kami disuruh berlakon menjadi jurujual tiket wayang. Apabila teringat balik kisah-kisah ni, aku tersenyum sorang-sorang. hahaha...
Teatapi, mungkin kerana tiada rezeki bersama P&K, aku diberi tawaran untuk menjadi penyelaras Portfolio Teknikal dan Fizikal (TDF). Antara aku, Salam, Jupa, Jali dan Naz, hanya Naz sorang yang tak dapat jadi penyelaras... mungkin bukan rezeki.. Lebih kurang tiga minggu aku bersama TDF, membantu menyelaras, menunggu arahan dan membuat persiapan. Pada masa itu juga tahun pertama aku menjadi kadet, jadi mungkin komitmen aku kurang untuk TDF.
Tahun itu, Abang Hakim jadi pengurus, orangnya agak selamba, tetapi tegas. Kadang-kadang beliau lawak.. haha. Diperkenalkan sebagai Encik Are-Qem, aku banyak belajar daripada beliau, dari segi pengurusan dan cara pemikiran. Terima kasih abang are-qem. Tahun itu, Ekspo Konvokesyen berjalan lancar. Tiada masalah serius yang berlaku. Cuma, mungkin ada sedikit kesilapan, penaja kami mengamuk kerana niatnya untuk memonopoli jualan eco-pack tidak berjaya. Kononnya dengan menjadi penaja, mereka berhak memonopoli perniagaan dan semua eco-pack perlu dibeli dengan mereka. WTH... tak masuk dalam FOA pun semua penggerai perlu beli eco-pack dengan mereka. Tapi, Alhamdulillah, yang lain semuanya berjalan lancar. tugasan kami juga sebagai jawatankuasa TDF tamat dan yang paling penting, semangat kerja berpasukan, bekerja secara fizikal, sukar tapi boleh.. tahniah diucapkan pada semua ahli TDF ConvEx '09. Specially dedicated to Abang Aqem, pengurus bahagian TDF...
Gambar hiasan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...