Pages

Isnin, 24 September 2012

Photolog: Dua Dunia

Tahun 2009-2012..  tiga tahun di Universiti Sains Malaysia banyak mengajar tentang erti kehidupan, susah, senang, pahit, manis menjadi rempah dalam mendewasakan. Semalam mungkin sebiji benih, hari ini dah mula bercambah... semoga hari esok terus bersinar memberikan kehidupan. Sesungguhnya hari esok  adalah misteri dan hanya kepada yang maha Esa kumohon semoga liku-liku kehidupan selepas ini dapat kutempuhi.
Full time student
Dengan 'coursemate' gambar awal semasa baru menjejakkan kaki ke USM dengan Zulfa, Salam, Amiru dan Naim
Bersama pasukan bola Bio. Boys club. Gambar tahun pertama di padang Minden.
Bersama 'Labmate' Makmal Tisu kultur. Terima kasih kepada senior-senior yang banyak membantu dan memberikan tunjuk ajar. 20 September 2012
Part time army
Nasib junior.. dalam upacara 'mandi bunga'. Masa ni baru aku mengerti maksud ayat ni "bukan senang nak senang"
Telah selamat ditauliahkan dalam Rejimen Askar Wataniah dengan pangkat Leftenan Muda. Tanggal 17 Julai 2012 tersemat dalam ingatan
Kali pertama memakai baju No.3 sebaik sahaja ditauliahkan. Bersama skuad TP yang tinggal. 
Kenangan 3 tahun di USM banyak mengajar erti kehidupan. Tanpa semangat dan teman seperjuangan, dan pastinya, tanpa izin yang Maha Esa tidak mungkin aku dapat bergelar graduan dengan pangkat Leftenan Muda. Untuk semua sahabat dan rakan.. terima kasih.
Rama-rama yang cantik bukanlah secara tiba-tiba menjadi rama-rama. Asalnya hanyalah seekor ulat beluncas. Andainya ia tidak berusaha untuk berubah pastinya ia tak akan menjadi rama-rama. Manusia yang baik akalnya, sempurna tubuhnya jika tidak berusaha pasti tak kemana.


Terima kasih Mak dan Abah yang banyak mendoakan kejayaan saya... 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...