Pages

Rabu, 18 Mei 2011

syahdu lata bukit hijau

Baru minggu lepas aku telah berjaya melepasi misi menawan Lata Bukit Hijau, berjalan kaki sekitar 25 km. Panas mentari bukan halangan. yang penting, misi berjaya.. hehe.
Lata Bukit Hijau, terletak di Hutan Simpan Gunung Inas, Baling, Kedah. Facilities yang ada, Ladies/Gent, Musolla (malam takde elektrik). Tempat mnadi banyak, jangan risau. Air sentiasa mengalir.  Untuk kali ni, aku sempat ke hilir sahaja. Tak banyak masa nak explore lebih-lebih..
Tak nak cerita banyak, kat sini aku tunjukkan gambar yang sempat aku snap semasa di sana.






Atas faktor masa dan sedikit kekangan, aku tak sempat nak naik keatas, so, yang ni sahaja boleh dikongsikan. Mungkin aku akan rindu nak mandi air sungai yang jernih ni, maklumlah, jarang tengok air bersih mengalir, banyak sungai dah tercemar. Insyaallah, ada peluang aku nak lagi ke sana.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...