Pages

Isnin, 11 Februari 2013

Korea Selatan, tugasan dan tanggungjawab

Pertama sekali kupanjatkan syukur pada Ilahi kerana telah memberikan peluang peluang untukku menjengah ke bumi Sonata untuk kali yang pertama dalam hidupku. Berada di Korea Selatan selama 6 hari dan 5 malam, atas tajaan FELDA demi tugas. Membawa rombongan seramai 41 orang terdiri daripada pegawai FELDA, dan pelajar Universiti. Sememangnya aku tidak punya pengalaman mengurus rombongan besar sebegini untuk ke luar negara, namun kubersyukur, Allah permudahkan segalanya walaupun persiapan hanya sebulan. Alhamdulillah. 
Terima kasih kuucapkan kepada Datuk Ahmad Faiz yang telah memberikan dorongan dan semangat untuk kuteruskan misi ini memandangkan pelbagai cabaran kuhadapi, tekanan pelbagai pihak,    masalah birokrasi, dan sebagainya. Semuanya kuterima dengan berlapang dada kerana aku sedar, inilah dia rempah ratus kehidupan dan setiap cabaran itulah yang mendewasakan kita. 
With Serena and Danny of Philhouse
Kerana program inilah aku dapat berkenalan dengan Mr Lee Moonil, big boss syarikat Bas di Seoul, Kim Ji Hun, pegawai di Saemaul Undong Central Training Institute, Danny dan Serena daripada Philhouse. Semuanya telah ditentukan. 

With Mr Lee Moonil
With Kim Ji Hun of SUCTI














Terima kasih kepada Mr Lee Moonil yang telah menemankan shopping di Namdaemun Market... (walaupun Mr Lee tak akan dapat faham apa yang tertulis disini) Kalau tak boleh sesat pusing-pusing di Namdaemun market. Terima kasih juga untuk hadiah kipas dan tuala tu, akan kusimpan sebagai kenangan. 
Juga kepada Izzat Muhaimin Madisa dan Kak Zai yang banyak membantu. Kena bagi kredit banyak-banyak untuk dua orang ni sebab tanpa bantuan Izzat dan kak Zai pasti trip ni tak dapat pujian dari Datuk. Last but not least, terima kasih banyak kepada Rizal Sa'ari yang banyak ambil gambar aku... Thank You so much my dear. (Untung la kalau kau baca entry ni). 

Next Entry: Korea Selatan dari perspektif TKJ

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...